RAŇAJKY?! Tipy a rady ako nezačínať deň bez nich!







RAŇAJKY=ZÁKLAD DŇA?

O tom či sú pre vás raňajky štartom do nového dňa,rozhodujete vy sami. 
Už dlhšie sa venujem téme či ľudia v mojom okolí raňajkujú alebo nie. Mnohí z nich sú však toho názoru,že nestíhajú / ich nepokladajú za dôležité. 
Musím sa priznať,ale moja výhovorka bola donedávna taká istá,pokým som si neuvedomila, ako zle robím svojmu telu. 
Na mojom instagramovom profile ste si mohli všimnúť anketu,v ktorej som sa vás pýtala,či zvyknete raňajkovať. Viacerí z vás odpovedali,že raňajkujú,no našli sa jedinci,ktorí sa TAKTIEŽ ako ja vyhovorili,že nemajú čas. 
Chcela by som teda dnes poukázať nato,že rozbehnúť organizmus je naozaj dôležité a raňajkovaním, nielenže podporujete činnosť mozgu a celkového myslenia,ale aj to ako veľmi sa vám telo poďakuje,pokiaľ s tým začnete!


POĎME NA TO! 
(Poukazujem,že takouto formou som sa odhodlala a raňajkujem ja) 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt vyvažene ranajky
1.UROB SI PRIESTOR A ČAS!
-Ako prvé je veľmi dôležité urobiť si na raňajkovanie čas.
 Je to na tebe- Buď si budík nastavíš o 10-15 minút skôr,nebudeš dlho vyspávať alebo si raňajky nachystáš už večer a ráno tak predídeš zbytočnému stresu.

2. NARAŇAJKUJ SA DO HODINY OD PREBUDENIA SA. 
-Mnohí z nás (hlavne cez víkendy,voľné dni) si radi poležia dlhšie v posteli. Chytíme do rúk automaticky telefón,prezrieme si čo je vo svete nové a ani nevieme a prejde hodinka, niekedy aj dve. 
-Túto chybu zvyknem robiť ja, teda pokým ma nevyženie z postele hlad. 
-Základom tohto celého je aby sme si v hlave nastavili ,,režim´´, na ktorý si nielen zvykne naše telo, ale hlavne MY. 

3.INŠPIRUJ SA RAŇAJKAMI NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH!
-Tento krok veľmi pomohol mne,pri motivácii správne a zdravo raňajkovať. 
-Myslím si,že skôr my ženy sme tie,ktoré majú radi jedlo upravené a farebne zladené. Práve preto vám odporúčam aplikáciu PINTEREST, na ktorej nájdete reálne veľmi veľa receptov a inšpirácií.
Breakfast Granola Fruit Tart with Yogurt Recipe - Customize your favorite fillings and toppings in the crunchy granola crust! | jessicagavin.com

4. OBMIEŇAJ.
-Snaž sa nemať nonstop na raňajky sladké alebo naopak slané. 
-Je samozrejmosť,že častokrát sa zobudíme a dostaneme chuť napríklad na palacinky,vafle a podobne,no nemalo by to byť nonstop.

5.ZARAĎUJ VŠETKY ŽIVINY!
-K tomuto bodu si myslím,že sa nemusím ani vyjadrovať. 
-Od bielkovín,tukov až po sacharidy je každá jedna živina veľmi dôležitá,preto sa snaž neuprednostňovať len tú jednu. 

#avivahouse has the best fully functional and large kitchen for our volunteers to cook scrumptious meals. www.aviva-sa.com
6.ČO DO JEDÁLNIČKA NEZARAĎUJ!
-Pokiaľ si presvedčená/ý, že sa chceš stravovať zdravo a chceš aby tak vyzerali aj tvoje raňajky,snaž sa predchádzať jedlám,ktoré až tak ku zdravým nepatria.
-Je celkom jasné,že občas dostaneš chuť na taký skvelý chlebík vo vajíčku alebo nejakú klobásku,nevylučujem,že to NIKDY na raňajky konzumovať nesmieš,no nie tak často.
-Ja osobne sa snažím vyvarovať sa bielemu pečivu,cereáliam do mlieka-čokoladové guličky,croissantom a taktiež sa vyhýbam syrokrémom a saláme.

The Most Unhealthy Food Brands on the Planet | Eat This Not That


7. AKO POMÔŽU RAŇAJKY TVOJMU TELU?
-Zlepší sa činnosť srdca a ostatných orgánov
-Naštartuje sa ti metabolizmus 
-Dodajú ti energiu
-Pri správnych raňajkách nebudeš pociťovať hlad,už o 10-11 hod doobeda
-Lepšia kontrola hmotnosti ( tu sa vyvracia mýtus o tom,že z raňajok sa priberá!)
-Lepšie myslenie ( škola,práca)




 AKÉ RAŇAJKY UPREDNOSTŇUJEŠ TY?
(daj mi vedieť na instagrame/v komentároch-
budem rada aj za nejaký skvelý recept!)

-Ak si sa dostal až sem,budem rada za pozitívnu alebo negatívnu odozvu! Taktiež budem rada ak by ste mi sem/na instagram napísali aký článok by ste radi videli najbližšie !

T I A




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SEBALÁSKA?

DÁVAM TI KONEČNE ZBOHOM!